1804 Bezmaksas tālrunis
Uzdot jautājumu
Mēs jums atbildēsim 3 stundu laikā

Pieci mīti par autogāzi

Iepriekšējā rakstā mēs skaidrojām galvenās priekšrocības benzīna mašīnas aprīkošanai ar gāzes iekārtu.

Taču, pieņemot lēmumu par to, vai ir vērts aprīkot mašīnu ar gāzes iekārtu, auto īpašnieki bieži balstās uz mītiem, kuri ir tāli no realitātes, tādējādi atsakoties no ekonomijas un priekšrocībām, kuras var iegūt, mašīnas darbināšanai izmantojot gāzi.

Šajā nelielajā rakstiņā centīsimies atspēkot piecus populārus mītus, par kuriem runā un kuri neliek mieru automašīnu īpašniekiem.

Mīts Nr.1: Uzstādīšana ir dārga, tādēļ nekādu ietaupījumu nav

Šis ir viens no vispopulārākajiem apgalvojumiem, par kuru runā autovadītāji. Protams, ja jūs braucat ļoti maz, piemēram, līdz 500 kilometriem mēnesī, tad ir iespējama situācija, ka gāzes iekārta atmaksāsies ilgā laikā. Taču šādi gadījumi ir ļoti reti. Kā rāda aptuveni aprēķini, vidēji gāzes iekārtas uzstādīšana atmaksājas 11-12 mēnešu laikā. Ja jūs nobrauc lielus attālumus, iekārta atmaksāsies vēl ātrāk. Jebkurā gadījumā, ja jūs plānojat ar konkrēto mašīnu braukt ilgāk nekā gadu, tad gāze iekārtas uzstādīšana ļaus ietaupīt reālu naudu, jau sākot ar vienpadsmito vai divpadsmito mēnesi pēc tās ekspluatācijas uzsākšanas. Un ietaupīt visnotaļ daudz – līdz pat 50%.

ietaupījums no izmantošanas Autogāze

Mīts Nr.2.: Būtiski samazinās automašīnas jauda

Šis mīts ir ļoti sens, un apmēram pirms desmit vai piecpadsmit gadiem tas patiešām bija aktuāli. Taču šodien tā ir tikai leģenda, jo modernās gāzes iekārtas, sākot ar 4.paaudzi, nemazina mašīnas jaudu. Mērījumi laboratorijās rāda, ka samazinājums ir vien daži procenti, savukārt ekspluatācijas laikā šī starpība pat nav pamanāma.

Mīts Nr. 3.: Tas ir bīstami, ugunsbīstami, sprādzienbīstami

Ja jāatbild īsti, tad nē, nē un nē. Pirmkārt, statistika liecina par pretējo. Nelaimes gadījumu ar gāzi nav vairāk, kā ar mašīnām, kas patērē benzīnu. Eiropā braukā desmitiem tūkstošu mašīnu, kas ir aprīkotas ar gāzes iekārtām. Piemēram, Vācijā ir reģistrētas vairāk nekā 4000 mašīnu, kas kā degvielu izmanto gāzi, un šādu transportlīdzekļu skaits nemitīgi pieaug.

Otrkārt, gāzes balonā ir spiediens, taču tas nav tik liels, kā daudzi domā, jaucot autogāzi ar dabas gāzi metānu. Pats gāzes balons ir ražots atbilstoši visiem normatīviem, tam ir biezas sieniņas (vismaz 4 mm) un slēgvārstu sistēma. Pat noplūdes gadījumā, tiesa, tie notiek ļoti reti, balons neuzsprāgs.

Mīts Nr.4.: Dzinējs bojājas, vārsti sadeg, degvielas sistēma pārstāj darboties

Iepriekšējā rakstā par autogāzi rakstījām, ka gāze ne tikai nebojā dzinēju, bet arī lielā mērā pagarina tā darbības laiku. Gāze sadeg vienmērīgāk un mazliet lēnāk, tādējādi tiek nodrošināta vienmērīgāka braukšana un mazāk spēcīga degvielas sadedzes nodalījumu piesārņošana.

Ja runā par vārstiem, tad arī šis apgalvojums nav patiess. Jā, gāzes oktānskaitlis ir augstāks nekā benzīna oktānskaitlis, taču tas praktiski vārstus neietekmē. Sistēmas uzstādīšanas laikā speciālisti maina aizdedzes leņķi, tas arī faktiski novērš vārstu sadegšanas riskus. Tas pats attiecināms arī uz degvielas sistēmu. Dzinējs tiek iedarbināts ar benzīnu, pēc reduktora sasilšanas notiek automātiska pārslēgšanās uz gāzi. Visas sistēmas darbojas parastā režīmā un nekādi netiek ietekmētas.

Mīts Nr.5.: Iekārtu nepārtraukti ir jāregulē, to ir jāieslēdz un jāizslēdz, tas nav ērti

Patiešām, kādreiz iekārtas bija jāregulē manuāli. Šodien viedā automātika dara visu, lai brauciens būtu iespējami komfortablāks. Jums vispār nav jāaiztiek gāzes slēdzis, ja vien kādā konkrētā brīdī nevēlaties pāriet uz benzīnu. Pareizi uzstādīta gāzes iekārta neprasa nekādu regulēšanu, tā darbojas stabili un pilnībā automātiskā režīmā. Ieslēdzas tad, kad uzsilst reduktors. Turklāt pārslēgšanos jūs pat nemanīsiet. Gadījumā, ja gāze izbeidzas, sistēma skaļi signalizē, pēc tam atslēdzas un vienmērīgi pārslēdzas uz benzīnu. Modernās iekārtas ir drošas un patiešām strādā ļoti labi.

Veiksmi uz ceļiem!