1804 Bezmaksas tālrunis
Uzdot jautājumu
Mēs jums atbildēsim 3 stundu laikā

Kā uzbūvēt garāžu? Būvniecības padomi.

Šis raksts tapa kopā ar SIA “Perfekt būve” komandu, kas palīdzēja, konsultēja un komentēja sagatavotos materiālus. SIA “Perfect būve” veic rekonstrukcijas un renovācijas, ēku tehnisko apsekošanu, telpu labiekārtošanu, kā arī sniedz tehniskās un dizaina konsultācijas. Jūs varat sazināties ar viņiem šeit - https://www.facebook.com/perfektbuve

Rubrikā „Būvniecības padomi” mēs parasti jums stāstām par mājas remontu. Piemēram, mūsu blogā jūs varat uzzināt par iekštelpu apdari vai jumta klāšanu.Šodien mēs vēlamies parunāt par garāžas celtniecību. Garāža ir labākā vieta, kur var novietot ne tikai automašīnu. Šķiet, kam gan ir nepieciešama garāža, ja jūsu auto pagalmā tāpat ir pilnīgā drošībā. Garāža ir neaizvietojama ziemā: ja jūs tur atstāsiet mašīnu, tad varēsiet aizmirst par motora sildīšanu 15 minūtes. Turklāt jums nenāksies salt uz ielas, kamēr jūs to attīrīsiet no sniega un apledojuma. Savukārt vasarā, karstā laikā jūs varēsiet neuztraukties par to, ka mašīna saules staros ir sakarsusi. Tās ir tikai dažas no garāžas priekšrocībām.Ja esat nolēmis celt garāžu, vispirms jums ir jāizvēlas tās veids.Jūsu topošā garāža var atbilst kādam no šiem trīs variantiem:
  1. Piebūvēta pie mājas. Vispopulārākais automašīnas novietnes veids. Šādu garāžu var uzbūvēt jebkurā laikā, tai ir kopēja komunikāciju sistēma ar māju. Lielākais trūkums: šādai garāžai ir nepieciešama papildu platība jūsu gruntsgabalā.
  2. Iebūvēta mājā. Šis ir visdārgākais un grūtāk īstenojamais variants. Lielākoties to var izdarīt tikai tādā gadījumā, ja jūs tikai būvējat māju. Jau uzceltā ēkā šādu garāžu izveidot ir samērā sarežģīti, kā arī dārgi. Iebūvētās garāžas priekšrocības: telpas tiek apkurinātas kopā ar māju un jums nevajadzēs vilkt atsevišķas komunikācijas. Vēl viena priekšrocība: garāžā var nokļūt, neizejot no mājas.
  3. Uzbūvēta atsevišķi. Šādai garāžai būs nepieciešama atsevišķa apkure, elektrības pievads, kā arī atsevišķs laukums gruntsgabalā. Ja nolemsiet būvēt šādu garāžu, iesakām to plānot vienā līnijā ar žogu, tādējādi jums nebūs jāiegulda nauda, lai izveidotu piebraucamo ceļu līdz garāžai. Pievērsiet uzmanību tam, ka šajā gadījumā ir jāpārbauda, vai atvērti vārti netraucēs kustību.

Garāžas būve

buvniecibas-padomi-ka-uzbuvet-garazu-2

Ja garāžu ceļat atsevišķi no mājas, tad ir jāsāk tieši tāpat kā būvējot māju, proti, ar pamatiem. Garāžām parasti izvēlas lentveida pāļu (stabiņu) pamatus. Plašāk par pamatu veidiem un to, kur meklēt kvalitatīvi strādājošus celtniekus, lasiet mūsu rakstā:

BŪVNIECĪBAS PADOMI. PAMATU BŪVNIECĪBA http://www.intergaz.lv/lv/pamatu-buvnieciba

Garāžas sienām var izmantot:

  • ķieģeļus;
  • Koka karkass, ar koksnes apšuvumu (dekoratīvie dēļi);
  • betona blokus;
  • monolīto betonu;
  • profilētas loksnes un daudzus citus materiālus.
Vispopulārākais garāžas celtniecības materiāls ir keramzītbloki. Nelielā cena kopā ar labu kvalitāti padara tos par vispiemērotāko materiālu šāda veida būvei. Vēl viena keramzītbetona bloku priekšrocība ir vienkāršā montāža, kura neprasa īpašas iemaņas un prasmes. Šim materiālam ir augsta siltumvadīt spēja, kā arī samērā sarežģītāka apdare, bet šo bloku pluss ir to nestspēja, jo keramzīt betona bloki iztur lielu slodzi, tādejādi nebūs problēmu pie sienām piekārt dažādus plauktus un citas lietas, kuras būtu nepieciešamas garāžā.

No keramzītbetona blokiem celtas garāžas mīnuss ir tas, ka šis materiāls ne visai labi izvada gaisu un jums nāksies ierīkot pieplūdes - izplūdes ventilāciju, lai garāžā nekrātos kondensāts un neveidotos kaitīgs pelējums.

Ja sienas tiek būvētas no ķieģeļiem, jums tās būs jāapmet gan no ārpuses, gan no iekšpuses. Pēc tam, kad sienas ir apmestas, tās jāapstrādā kā parasti, proti, ar flīzēm vai ar fasādēm paredzētu krāsu no ārpuses. Garāžai var izmantot gan sarkanos, gan baltos ķieģeļus. Varat izvēlēties atbilstoši savām vēlmēm un iespējām. Vienīgi jums ir jāzina, ka sarkanie ķieģeļi mazāk baidās no mitruma, nekā baltie. Citādā ziņā baltie ķieģeļi (lielāku slodzi tur) ne ar ko nav sliktāki par sarkanajiem.

Garāžu var būvēt arī no koka, šajā gadījumā ir būtiski atcerēties, ka šādas telpas ir daudz rūpīgāk jāsiltina, kā arī pārdomāti jāveido hidroizolācija. Turklāt koka garāža nav tik droša, kā ķieģeļu vai betona bloku garāža un nepietiekami labi iztur āra temperatūras svārstības.

Garāžas karkasu no abām pusēm siltina un veido hidroizolāciju, kā siltumizolācijas materiālu vislabāk izmantot minerālvati, kā arī nedrīkst aizmirst par kondensāt un vēja plēvēm. Pēc tam, kad šie darbi ir paveikti, garāžu no abām pusēm apšuj ar dekoratīvajiem koka dēļiem, vai plāksnēm.

buvniecibas-padomi-ka-uzbuvet-garazu-3

Ja jūs neziniet, kādu apdari izvēlēties garāžas ārpusei, tad vislabāk izvēlēties to pašus principus, pēc kuriem veidota jūsu mājas apdare, lai abas ēkas būtu saderīgas, jo tomēr tas labāk iederēsies apkārtējā vidē.

Pēc tam, kad esat izlēmuši, no kāda materiāla celsiet savu garāžu, un ir sagatavoti tās pamati, ir laiks izveidot topošās būves grīdu.

Betona grīdai vispirms ir jāsablīvē apmēram 10 cm lielu šķembu kārtu, izveidojot nelielu slīpumu vārtu virzienā. Tas ir nepieciešams, lai iekšpusē iekļuvušais mitrums varētu iztecēt aiz vārtiem. Kā otru kārtu klāj hidroizolācijas materiālu (visbiežāk šim nolūkam izmanto ruberoīdu), pēdējā kārta - betona segums, ko arī jāplāno vidēji ne mazāk kā 8cm, jo pretējā gadījumā no automašīnas svara, betons var sākt plaisāt, šķelties un beigas sadrupt. Tad arī viss darbs un materiāls būs vējā.

Pirms sienu būvēšanas ir jāierīko vārti, jo vēlāk tie daļēji tiks iemūrēti sienā.

Topošo vārtu rāmi, piemetina stieņus (aptuvenais garums— 40 cm, diametrs — 11 mm). Izvietojums ir jāaprēķina tā, lai katrā pusē visā augstumā būtu apmēram četri stieņi. Vārtus gruntē, krāso (ar speciāli tam paredzētu metāla aizsargkrāsu, kas neļaus daudzu gadu garumā sabojāties metālam) un uzstāda precīzi vertikāli tiem paredzētajā ailē. Kad vārti ir uzstādīti, to stāvokli fiksē izmantojot koka atgāžņus, kas ir uzstādīti abās vārtu pusēs.

Garāžas sienas parasti sāk būvēt no stūriem. Ja jūs esat nolēmis veidot garāžas sienas no betona blokiem, tad vislabākais būs materiāls, kura biezums vidēji ir 150-250 mm. Betona bloku nostiprināšanai ir nepieciešama mūrjava vai īpaša līme. Uzreiz uzsvērsim, ka līme labāk saglabās telpā siltumu. Katras piecas  uzmūrētās sienas rindas ir jāarmē ar īpašu stiegru, ko iemūrē sienu mūri, tas ļaus noturēt sienu perimetru, gadījumā, ja pamati sāks šķiebties, un neļaus sienām plaisāt.. Stieņi, kurus jūs pirms tam piemetinājāt pie vārtu rāmja, ir jāiemūrē sienā.

Sienu mūrēšanā vissarežģītākā būs pārsedzes izveidošana virs vārtiem un sienas mūrēšanas turpināšana virs tās.

Lai izveidotu pārsedzi, ir jāsametina karkass, izmantojot vismaz 50 milimetru stūri. Šim karkasam ir pilnībā jāatbilst vārtu izmēriem. Karkasu uzstāda iekšpusē, cieši pie sienas un nostiprina ar cementa maisījumu. Virs vārtiem un karkasa uzstāda dubultu t-veida siju, kuras malām ir jāiet sienā vismaz 20–25 cm dziļi. Pēc tam var turpināt priekšējās sienas mūrēšanu virs vārtiem.

buvniecibas-padomi-ka-uzbuvet-garazu-4

Pirms uzsākt jumta klāšanu, ir jāizlemj, vai jūs savai garāžai liksiet plakanu, vienslīpu vai divslīpju jumtu. Visvienkāršākais un populārākais ir vienslīpu jumts, kura slīpumu veido virzienā uz aizmugurējo sienu (no vārtiem). Katrs jumta metrs samazina tā augstumu par apmēram pieciem centimetriem.

Vienslīpes jumtu veido šādi:

  1. Dubultās t-veida sijas (par 25 cm platākas nekā sienas) uzstāda apmēram 80 cm attālumā vienu no otra un iemūrē sienās.
  2. Virs sijām iespējami ciešāk vienu pie otra klāj apmēram 40 cm biezus koka dēļus.
  3. Uz sijām klāj ruberoīdu, kura malas tiek uzliektas uz augšu par apmēram 10 cm.
  4. Ruberoidu pārklāj ar sausu siltinošu materiālu.
  5. Siltinātāju pārlej ar betona maisījumu, kura biezumam ir jābūt 2–3 cm.
  6. Izžuvušo betona masu nogruntē.
Lai aizsargātu sienas no nokrišņiem, visoptimālākais variants ir izveidot jumtu, kura malas pārsedz sienas par apmēram 20–30 cm.

Mēs apskatījām svarīgākos pieturas punktus, par kuriem būs jādomā, būvējot garāžu. Sākumā neaizmirstiet izlemt arī par šādām lietām:

  • Vai ir nepieciešama apskates bedre;
  • Vai ir nepieciešams pagrabs;
  • Vai ir nepieciešami instrumentu plaukti?
No tā būs atkarīgs būves kopējais projekts, pamati, augstums un daudzi citi faktori.

Katrā gadījumā neaizmirstat arī par būves drošumu, ja pats nēesat pārliecināts ka varat uzbūvēt sev garāžu, tad labāk ir nolīgt meistarus, kuriem ir liela pieredze šādu darbu veikšanā.

Būvējot ērtu māju savam auto, neaizmirstiet arī par omulību savā mājā. Laba apkure — tas ir būtisks priekšnosacījums, kas ļauj izveidot komfortu mājā. Iesākām mūsu rakstu, kas palīdzēs jums izvēlēties vislabāko apkures veidu jūsu mājai. Piemēram, SIA “Perfekt Būve” komandu.

sia perfecta buve

Apkure ar sašķidrināto gāzi vai malku. Ko izvēlēties?